تفاوت نوشتن مقاله با پست وبلاگ


تا به حال فکر کرده اید که چه تفاوتی بین نوشتن یک مقاله و نوشتن پست وبلاگ وجود دارد؟ این موضوعی است که افراد زمانیکه فریلنسری را آغاز میکنند بسیار میپرسند و بسیار مطرح میشود. علاوه بر سبک و موضوع محتوا ممکن است یکی از تفاوتهای اساسی بین وبلاگها و مقالات شما را متعجب کند. و به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پست را برای شما نویسندگان عزیز به اشتراک بگذاریم.
امروز در دنیای فریلنسری در مورد پستها و مقالات وبلاگ سردرگمی زیادی وجود دارد. همچنین اختلافاتی در مورد نحوه قیمت گذاری هر یک از انواع این نوشتهها اختلافاتی وجود دارد. بنابراین چون اوضاع در حال تغییر است این موضوع جای بحث دارد و درک تفاوتهای این دو فرم نوشتاری به شما کمک میکند درآمد بیشتری کسب کنید.
برای سالها، پستهای وبلاگ و مقالات غیر داستانی کاملاً متفاوت بود در ادامه برخی از تفاوتهای این دو نوع فرم نوشتاری آورده شده است
تفاوت بین مقاله و پست وبلاگ
پستِ وبلاگ
- بیشتر نظر شخصی شما مهم است.
- بدون مصاحبه یا تحقیق است.
- کوتاه تر از 300 کلمه
- حول کلمات کلیدی ایجاد شده است.
- املا و دستور زبان اختیاری دارد
- دارای سبک نوشتن عادی
- هیچ ویرایشی روی آن انجام نشده است
- دستمزد پرداخت بابت آن کم است
مقاله
- نظر شما شخصی شما مجاز نیست
- مصاحبه و تحقیق از متخصصان معتبر و بنگاه های تحقیقاتی انجام شده است.
- بیشتر از 300 کلمه
- SEO کلمات کلیدی مهم نیست
- املا و دستور زبان بی عیب و نقص دارد
- دارای سبک نوشتن پیچیده تر
- ویرایشگر آن را برای شما تمیز می کند.
- منتشر شده توسط یک مجله چاپی برای هر قطعه
- دستمزد پرداخت بالاتری دارد.
اتفاقی که در سالهای اخیر افتاده است مرز بین این نوع نوشتارها را باهم بسیار کمرنگ کرده است بخصوص در طی دو سال گذشته، مرزها خیلی از یکیدیگر قابل تشخیص نیستند.
همگرایی مقاله و پست وبلاگ
پستهای وبلاگ بیشتر و بیشتر به مقالات شبیه میشوند. همزمان با شلوغی اینترنت در وبلاگهای بازار، این سیر شروع به افزایش کرد.
پستهای وبلاگ مصاحبه بیشتری داشتند. آنها دادههای جالبی ارائه دادند. وقتی وبلاگ نویسان به دنبال برجسته سازی و ارائه ارزش بیشتر بودند، پستها طولانی تر می شدند تا اینکه 1000 کلمه نسبتاً استاندارد شود و پستهای 2000 کلمه ای غیر معمول نیستند. با سرکوب گوگل در مورد محتوای پرشده از کلمات کلیدی، ارزش کلمات کلیدی SEO کاهش یافت. همچنین، با حرفهای شدن وبلاگها، بسیاری از ویراستاران استخدام شدند.
در سمت مقاله نویسی، تحرکاتی نیز وجود داشت. بسیاری از مجلات چاپی شروع به ارسال نسخهای از مقالات خود به صورت آنلاین کردند. ناگهان، تیترهای مجلهها، دقیقاً مانند تیترهای ارسال مطالب وبلاگ، و ایجاد سبکهای تیتر، نیاز به ایجاد ترافیک داشتند. آنها بیشتر نظرات محور رهبران اندیشه را منتشر کردند. برخی نیز وبلاگهایی را درج میکنند که به نویسندگان اجازه میدهند به تنهایی دکمه "انتشار" را بزنند.
تعداد کلمات برای چاپ کوتاه شد، زیرا درآمد آگهی به صورت آنلاین تغییر کرد. برخی از مجلات فقط به صورت آنلاین در دسترس بودند. به طور خلاصه، دو نوع نوشتن شروع به ادغام شدن در یک نوع کردند. تعاریف خسته کننده شد، و اکنون سردرگمی زیادی وجود دارد.
به جز یک مورد: پست های وبلاگ تمایل به پرداخت کم دارند، و مقالات نیز پرداختی بیشتری دریافت میکنند.
سردرگمی مشتری
مشتریانی که تحصیلات خوبی ندارند و تفاوت این دو شکل را نمی دانند، سالهاست که مشغول مکالمه درباره آنها هستند.این تعریف نویسندگان را برای تعریف پروژههای نوشتاری و پیشنهاد مناسب به آنها سخت میکند.
تعداد زیادی مشتری وجود دارند که با ارسال 300 کلمه ای سریع که میخواهند "مقاله" تماس می گیرند، اما هنوز هم میخواهند مبلغ کمی برای آنها بپردازند.
همچنین بسیاری از مشتریها هستند که دوست دارند شما پست های 1000 کلمه ای وبلاگ را با دو مصاحبه و یک آمار تحقیق بنویسید، اما آنها می خواهند کم بپردازند زیرا "این یک پست وبلاگ است".
وظیفه شما به عنوان یک نویسنده فریلنسر این است که کاردرست را انجام دهید و به آنچه در واقع وظیفه شماست بپردازید- سپس در مورد آنچه که واقعا باید بپردازد صحبت کنید.
چگونه نویسندگان می توانند درآمد بیشتری کسب کنند
واقعیت این است که مشتریان همیشه سعی می کنند ارزان ترین قیمت را بدست آورند. این به نویسندگان بستگی دارد که به مشتریان درمورد آنچه که آنها درخواست می کنند و همچنین پرداخت حق آنها برای آنچه می خواهند بنویسید، آموزش دهند.
خبر خوب این است که همگرایی پستها و مقالات وبلاگ باید به نویسندگان فرصت پرداخت بهتری بدهد. پستهای وبلاگ در حال بزرگ شدن هستند - به طور فزاینده ای قدم زشت مقاله ها نیستند. بنابراین آنها باید هزینه بیشتری مانند مقالاتی که اغلب هستند، بپردازند. اما این نویسنده است که باید گام های خود را برای استفاده از این تغییر در بازار بردارد.
برخی از راهکارهای پیشنهادی:
آن را تعریف کنید
وقتی مشتری به شما گفت که مقاله یا پست وبلاگ می خواهد، از او بخواهید منظور خود را تعریف کند. آیا مصاحبه وجود دارد؟ چند تا؟ طول قطعه چقدر است؟
آنها را تاب دهید
آنها را با این ایده بفروشید که آنچه میخواهند به عنوان مقاله ای توسط نویسندگان حرفهای در نظر گرفته شود. بلافاصله نرخهای شما را افزایش می دهد. به دلیل اینکه این یک مقاله است، درخواست خود را مطرح کنید.
فروش مقالات
اگر با مشتریانی صحبت میکنید که دقیقا نمی دانند چه می خواهند و اگر می خواهند بازاریابی محتوای آنها موفقیتآمیز باشد، آنها را به این ایده بفروشید که باید برای آنها مقاله بنویسید، نه یک پست وبلاگ.
ارتقا وبلاگ
اگر آنها می خواهند برای یک وبلاگ موجود پست ارسال کنند، آنها را با ارزش انتقال وبلاگ خود به سطح بعدی، به بیشتر احساسات گزارش شده از نوع مجله، و آنچه می تواند برای اعتبار آنها بفروشد، بفروشید.