اشتباهاتی رایج در انتشار کتاب‌های الکترونیکی

در این مقاله اشتباهاتی عنوان شده است که با اصلاح آنها می‌توانید کتاب الکترونیکی خود را بهتر منتشر کنید. نوشتن یک کتاب الکترونیکی و انتخاب طرح‌های زیبا برای آن از ملزومات داشتن یک کتاب الکترونیکی است اما نکات دیگری وجود دارد که شما باید به آن توجه کنید تا کتاب خود را جهت ارائه به مخاطبین بهینه کنید. این آغاز یک سفر کوچک است تا بتوانید درآمد خود را ارتقاء دهید و چندین منبع درآمد برای خود ایجاد کنید.

در همین حال نویسندگانی هستند که مسیر انتشار کتاب الکترونیکی را به اشتباه پیموده‌اند. بنابراین می‌توانید از این اشتباهات جلوگیری کنید.در این مقاله مواردی وجود دارد که اکثریت نویسندگان در تهیه کتاب الکترونیکی خود رعایت نکرده‌اند.

Image for post
Image for post

داشتن متن خیلی طولانی 

خواندن یک کتاب 220 صفحه‌ای روی نت! باید بدانید که کتاب‌های الکترونیکی بهتر است با طول کوتاه تر به مخاطبین ارائه شوند. مردم تمایل ندارند ساعت‌ها روی صفحات دیجیتالی مطالعه کنند و به همین دلیل به دنبال کتابهای الکترونیکی کوتاه تر می روند.

قیمت گران 

هزینه کردن برای یک کتاب الکترونیکی با توجه به تمام مطالب مفیدی که نویسنده در آن قرار داده است، برای مخاطبین کمی سخت است و مردم عادت دارند هزینه کمتری برای کتاب‌های الکترونیکی بپردازند. حتی بدتر از آن اینه منتشر کردن تمام مطالب در قالب یک کتاب شما را با کم بود اطلاعات مواجه خواهد کرد و ممکن است هیچ کتاب دیگری برای جلب نظر مخاطبینی که اولین کتاب را خریداری کرده‌اند، نداشته باشید. بهتر است کتاب الکترونیکی را در قالبی کوچکتر  و با قیمت پایین منتشر کنید.

تقسیم بندی مناسب

 با داشتن یک تقسیم بندی مناسب در مورد انتشار کل مطلب می‌توانید برند خود را تقویت کنید و محصولات بیشتری برای فروش داشته باشید. داشتن کالاهای بیشتر همیشه بهتر است زیرا در این صورت می‌توانید آنها را به روش‌های مختلف دسته بندی کنید یا به عنوان رایگان به مردم پیشنهاد دهید تا محصولات دیگر را نیز بخرند. همچنین تقسیم بندی مطالب باعث انجام سریعتر انجام کار خواهد شد و به شما اجازه می‌دهد زودتر درآمد کسب کنید.

مشخصات ناکافی 

در مورد محتوای کتابی که انتشار داده‌اید حتما به مخاطبین یک توضیح ارائه دهید تا کاملا در جریان محتوای شما قرار بگیرند. این کار علاوه بر ایجاد یک حس ارتباط قوی بین شما و مخاطبین تا حد زیادی باعث انسجام فکری مخاطبین خواهد شد و محصولات بعدی شما را با اطمینان بیشتری خریداری می‌کنند..

به روز رسانی مطالب

حتما پس از انتشار کتاب خود نظرات خوانندگان را در مورد آن دریافت کنید و ارزیابی کنید تا اگر نیاز باشد در نسخ بعدی آنها را اعمال کنید. انتشار نسخه جدید هر ساله علاقه و فروش جدیدی به دنبال خواهد داشت.

 عدم بازاریابی

ممکن است شما هیچ تصوری از بازاریابی برای کتاب منتشر شده خود نداشته باشید. بدون بازاریابی محصول شما یک جسم بی‌روح است. امروزه شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و لینکدین فرصت بسیار خوبی را برای نویسندگان ایجاد کرده است تا محصول خود را به دیگران معرفی کنند. علاوه بر این ابزارهای دیگری همچون سایت‌های وبلاگ نویسی مانند پرسپت  وجود دارند که برای نویسندگان بسیار مناسب هستند. در این مرحله، اگر کتاب الکترونیکی شما در این ابزارها نباشد، شما یک قیف فروش اتوماتیک بزرگ را از دست داده اید که می تواند شما را به مشتریان برساند.