رسانه های تبلیغاتی فعال


افراد و گروه ها بیلبوردهای تبلیغاتی را در سراسر جهان خراب کرده اند. اجاره بیلبورد تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس
نگرانی های ایمنی جاده ها
نمای پانوراما از لس آنجلس که از ساختمان الکتریک اقیانوس آرام به سمت شمال نگاه می کند، حدود. 1 ژانویه 1907
جامع ترین بررسی ادبیات تا به امروز توسط مرکز تحقیقات تصادفات و ایمنی جاده-کوئینزلند (CARRS-Q) نشان داد که خطر تصادف در حضور تابلوهای تبلیغاتی دیجیتالی کنار جاده در مقایسه با مناطق کنترل، تقریباً 25-29٪ افزایش می یابد. یک روند در حال ظهور در ادبیات وجود دارد که نشان میدهد تابلوهای تبلیغاتی کنار جادهای میتوانند خطر تصادف را افزایش دهند، بهویژه برای آن دسته از علائمی که ظرفیت تغییر مکرر را دارند (اغلب به عنوان بیلبوردهای دیجیتال شناخته میشوند). شرکت های تبلیغاتی در مسیر سالن اجلاس
در ایالات متحده، بسیاری از شهرها قوانینی را برای ممنوعیت بیلبوردها در اوایل سال 1909 وضع کردند (دادگاه عالی کالیفرنیا، وارنی و گرین در مقابل ویلیامز) اما اصلاحیه اول این امر را دشوار کرده است. یک قانون سن دیگو که توسط پیت ویلسون در سال 1971 حمایت شد، ایمنی ترافیک و حواس پرتی راننده را دلیل ممنوعیت بیلبورد ذکر کرد، اما در سال 1981 توسط دادگاه عالی لغو شد، تا حدی به این دلیل که بیلبوردهای غیرتجاری و تجاری را ممنوع کرده بود.
مدت هاست که بیلبوردها متهم به حواس پرتی رانندگان و ایجاد تصادف می شوند. همانطور که مطالعه محققان دانشگاه کارولینای شمالی نشان داد این لزوما ممکن است درست نباشد. در ژوئن 2001 منتشر شد، محققان گزارش کاملی در مورد حواس پرتی راننده برای بنیاد AAA برای ایمنی ترافیک تهیه کردند. این مطالعه گفت: "به نظر می رسد جستجو نشان می دهد که برخی از موارد - مانند رادیو CB، بیلبوردها و کنترل های دما - حواس پرتی قابل توجهی نیستند."
کارشناسان ایمنی ترافیک رابطه بین تبلیغات در فضای باز و حوادث ترافیکی را از دهه 1950 مطالعه کردند و هیچ مدرک معتبر یا علمی مبنی بر ارتباط بیلبوردها با حوادث رانندگی پیدا نکردند. با این حال، بسیاری از این مطالعات توسط انجمن تبلیغات در فضای باز آمریکا تامین مالی شده است، که منجر به اتهامات سوگیری شده است. روش مورد استفاده در برخی از مطالعات نیز مشکوک است. مجری تبلیغات محیطی در مسیر سالن اجلاس
وزارت حمل و نقل ایالات متحده، وزارت امور خارجه حمل و نقل و اموال / تلفات آمار شرکت های بیمه در مورد تصادفات منجر به فوت نشان می دهد که بین تابلوهای تبلیغاتی و تصادفات رانندگی ارتباطی وجود ندارد. نمونه گسترده ای از سازمان های اجرای قانون در سراسر کشور هیچ مدرکی دال بر اینکه تصادفات وسایل نقلیه موتوری ناشی از بیلبوردها بوده است، پیدا نکرد. شرکت های بیمه اموال و تلفات، مطالعات دقیقی در مورد سوابق حوادث رانندگی انجام داده اند و به این نتیجه رسیده اند که هیچ ارتباطی بین بیلبوردها و حوادث رانندگی وجود ندارد.
با این حال، مطالعات مبتنی بر همبستگی بین تصادفات رانندگی و بیلبوردها با مشکل عدم گزارش دهی مواجه هستند: رانندگان حاضر نیستند مسئولیت تصادف را بپذیرند، بنابراین نمی پذیرند که در یک لحظه حیاتی حواسشان پرت شود. حتی با توجه به این محدودیت، برخی مطالعات نرخ خرابی بالاتری را در مجاورت تبلیغات با استفاده از علائم پیام متغیر
این امکان وجود دارد که تابلوهای تبلیغاتی در مناطق روستایی باعث کاهش خستگی راننده شود که به اعتقاد بسیاری کمکی به ایمنی بزرگراه است. از سوی دیگر، رانندگان ممکن است بر روی بیلبوردی که به طور غیرمنتظره در منظرهای یکنواخت ظاهر میشود، ثابت کنند و مستقیماً به داخل آن رانندگی کنند (پدیدهای که به عنوان "هیپنوتیزم بزرگراه" شناخته میشود.
بررسی ها از کاربران جاده نشان می دهد که روشنایی ارائه شده توسط بیلبوردها امنیت و دید بسیاری از رانندگان را فراهم می کند. اداره فدرال بزرگراه (FHWA) ثبت نام کرد (ثبت فدرال، 5 مارس 1999) و بیان کرد که آژانس موافقت می کند که تابلوهای تبلیغاتی با تنظیم مناسب ایمنی بزرگراه ها را به خطر نمی اندازند. این بیانیه قبل از انتشار گزارش FHWA بیان شد: بررسی تحقیقاتی اثرات ایمنی بالقوه بیلبوردهای الکترونیکی بر توجه و حواس پرتی راننده در سال 2001. اینکه چه سطحی از مقررات برای بیلبوردها در مناطق مختلف مناسب است هنوز توسط کارشناسان ایمنی جاده مورد بحث است. سراسر دنیا.
منبع: