گزینه‌های دسترسی تازه‌ای به بازی Hand Physics Lab اضافه شدند


 

Image for post
Image for post

بازی Hand Physics Lab گزینه‌های دسترسی جدید از جمله مود colorblind و امکان نگاشت حرکات یک انگشت روی سایر انگشتان را ارائه می‌دهد.

به لطف ویژگی نگاشت انگشت (finger mapping feature) افرادی که دچار نقص عضو در ناحیه انگشتان هستند نیز می‌توانند این بازی را انجام دهند. این بازی یکی از معدود بازی‌های Oculus Quest است که می‌توان آن را تماماً با کنترل‌های Oculus Touch یا تماماً با حرکات دست بازی کرد. من این بازی را در همان زمان انتشارش یعنی ماه آپریل نقد و بررسی کردم. کیفیت پایین دوربین‌های Oculus Quest از لذت بازی می‌کاهد، اما شرکت فیسبوک نسخه به‌روزرسانی‌شده و جدیدی از Quest 2 منتشر کرده که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند کیفیت حالت بازی با حرکات دست را برای هدست‌های جدیدتر افزایش دهند.

Image for post
Image for post

دِنیس کونرت، از مؤسسین شرکت Holonautic و طراح این بازی، ویژگی دنبال‌کردن حرکات دست با فرکانس بالا (high frequency hand tracking) را به این بازی افزوده و قصد دارد فریم ریت Hz120 را نیز در نسخه جدید به بازی اضافه کند. در نسخه فعلی این بازی در Quest 2 می‌توانید نرخ تازه‌سازی بازی را روی ۷۲، ۸۰ یا Hz90 تنظیم کنید.

کونرت اظهار داشته که این بازی توانسته طی تنها ۶ هفته پس از انتشارش ۱۰۰.۰۰۰ نسخه بفروشد. به این ترتیب، این بازی ۹۹/۹ دلاری توانسته بیش از ۱ میلیون دلار درآمد ناخالص (پیش از پرداخت سهم شرکت فیسبوک) داشته باشد. اولین نسخه آزمایشی این بازی رکورد سال گذشته SideQuest را زد. طراح Hand Physics Lab در این مورد گفت که انتظار چنین فروشی را نداشته و این پروژه را به عنوان یک سرگرمی در سال ۲۰۲۰ آغاز کرده و برنامه خاصی برای آن نداشته است. و افزود که این پروژه می‌تواند به استودیو آن‌ها کمک کرده و دری به سوی پروژه‌های جذاب‌تر بگشاید.

وی همچنین نوشت: «پس از ۵ ماه آزمون و آزمایش و ساخت نمونه اولیه بازی Hand Physics Lab واقعاً می‌خواستم آن را منتشر کنم تا بتوانم بر اساس بازخوردهایی که جامعه VR ارائه می‌دهند، آن را بهبود ببخشم. ترکیب عکس‌العمل‌های فیزیکی و ویژگی دنبال‌کردن دست در Quest (که یک سال پیش ناپایدار بود، اما تا به امروز پیشرفت چشم‌گیری داشته) چالش بزرگی بود و ممکن بود با مشکلات زیادی برخورد کنم. یک مسئله مهم دیگر نیز حداقل کردن موانع ورود و فراهم آوردن سیستم‌های امنیت سایبری لازم بود که در صورت رخ دادن خطا در دنبال کردن حرکات دست، به بازیکنان کمک کنند. شِین هَریس و سامانه او یعنی SideQuest نقش بزرگی در گسترش جامعه این بازی و اعتبارسنجی این بازی داشت. این سامانه بی‌نظیر است و به بسیاری از بازی‌های VR از جمله Hand Physics Lab کمک کرده تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و با دریافت بازخوردهای مفید و سازنده از سوی آنان تجربه بازی را بهبود ببخشند.»

اندرو بُس‌وُرث که مدیر بخش VR و AR شرکت فیسبوک است نیز اعلام کرده که این شرکت قصد دارد نسخه جدیدی از هدست‌های واقعیت مجازی خود با نام Oculus Quest Pro را عرضه کند که در مقایسه با نسخه پیشین در حس کردن حرکات قدرتمندتر و توانمندتر خواهد بود. البته عرضه این محصول در سال جاری نخواهد بود. مدیرعامل شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ نیز نسبت به هدست‌های جدیدی که حرکات صورت و چشمان را دنبال می‌کنند علاقه نشان داده است. همچنین انتظار می‌رود که فیسبوک قابلیت دنبال کردن حرکات دست در این هدست‌ها را نیز ارتقا دهد. مشاور فناوری Oculus، جان کارمَک نیز اخیراً اظهار داشته که فیسبوک در مسیری طولانی‌مدت قرار گرفته که به حذف کنترل‌های فیزیکی ختم خواهد شد و در آینده کنترل بازی‌ها فقط به حرکات دست متکی خواهد بود.

بازی Hand Physics Lab را می‌توانید از Oculus Quest Store. بارگیری نمایید.