سرویس دوره ای گیربکس چیست؟
سرویس یا فلاش گیربکس یک سرویس خودرویی است که در آن مایع قدیمی گیربکس از گیربکس خارج می شود و با مایع تمیز و تازه جایگزین می شود. گیربکس های اتوماتیک قطعات بسیار پیچیده ای دارند. اکثر خودروهای امروزی مجهز به گیربکس اتوماتیک هستند، اما تعداد کمی از مردم می دانند که چگونه کار می کنند. داخل جعبه دنده شامل نوارها، چرخ دنده ها، کلاچ ها و گذرگاه های مایع مختلف است. گیربکس در خودروهای مدرن در ارتباط دائمی با کامپیوتر خودرو است. کامپیوتر یا ecu خودرو بر اساس میزان دور در دقیقه، فشار روغن گیربکس، سرعت شما و سایر عوامل به گیربکس می گوید که چه زمانی باید دنده را تغییر دهد. روغن گیربکس اتوماتیک شما یک قطعه مهم از این پازل است.این فلاش گیربکس باعث تمیز کاری قطعات داخلی می شود.اما بسته به کارکرد خودرو دارد.شما در هر زمانی مجاز به انجام این کار نیستید.
عملکرد روغن گیربکس در خودروهای چینی
مایع گیربکس شما به روغن کاری و عملکرد صحیح این قطعات کمک می کند. با افزایش سن مایع انتقال، قرار گرفتن مداوم در معرض گرما و اصطکاک باعث از بین رفتن تاثیر آن می شود. وقتی خراب می شود دیگر نمی تواند کار خود را به درستی انجام دهد و باید با روغن جدید جایگزین شود.پس همیشه به کارکرد خودرو دقت کنید.
فلاش انتقال این وظیفه را انجام می دهد. گیربکس شما به یک ماشین فلاشینگ متصل است که تمام مایع قدیمی را از گیربکس خارج می کند. در عین حال، سیال جدید را برای جایگزینی سیال قدیمی به گیربکس پمپ می کند. این فرآیند پمپاژ سیال قدیمی و پر کردن مجدد آن با مایع انتقال جدید، فلاش انتقال نامیده می شود. از آنجایی که به تجهیزات خاصی نیاز دارد، انجام این کار به تنهایی می تواند چالش برانگیز باشد. اکثر مردم ترجیح می دهند یک مکانیک واجد شرایط این خدمات را انجام دهند.


معایب انجام فلاش گیربکس یا سرویس انتقال با دستگاه
هنگامی که زمان انجام یک سرویس انتقال فرا می رسد، فلاش تنها گزینه موجود نیست. برخی از افراد فلاش های انتقال را دوست ندارند زیرا معتقدند که برای انتقال شما مضر هستند و ما در ادامه این مقاله به معایب فلاش گیربکس با دستگاه می پردازیم. بنابراین، چه گزینه های دیگری وجود دارد؟
یک تعویض ساده روغن گیربکس راه دیگری برای وارد کردن مایع گیربکس جدید به خودروی شماست. این روند کمی دشوار تر است و همچنین دارای معایبی است. برای یک تعویض ساده روغن، باید ظرف گیربکس را از خودرو خارج کنید. به جای استفاده از فشار برای خارج کردن سیال قدیمی از گیربکس، ظرف را بردارید و اجازه دهید مایع قدیمی با استفاده از گرانش از سیستم خارج شود. برخی از گیربکس ها حتی دارای یک پلاگین تخلیه هستند که از نیاز به برداشتن تابه جلوگیری می کند.
هنگامی که مایع تخلیه شد، باید فیلتر گیربکس را نیز تعویض کنید. سطح تماس سینی گیربکس را به خوبی تمیز کنید، روی یک واشر جدید بلغزانید و دوباره سینی گیربکس را وصل کنید. طبق دفترچه راهنمای مالک خود، مطمئن شوید که از مشخصات گشتاور مناسب برای پیچ و مهره های سینی استفاده می کنید. سفت کردن بیش از حد این پیچ ها می تواند باعث آسیب شدید شود. هنگامی که ظرف دوباره وصل شد، باید گیربکس خود را با روغن جدید پر کنید. همیشه سطح روغن روی میله اندازه گیری خود را در حالی که ماشین گرم و روشن است بررسی کنید.
یکی از ایرادات عمده در مورد تغییر روغن سیستم این است که تمام روغن قدیمی از سیستم خارج نمی شود. بیشتر آن روغن حتی پس از تخلیه سیال در مبدل گشتاور باقی می ماند. اکثر تخمین ها بیان می کنند که تنها حدود 60-70 درصد از مایع قدیمی با انجام یک تغییر مایع حذف می شود. بسیاری از افراد تصمیم میگیرند تا چند هفته بعد دوباره تعویض مایعات را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که تمام مایع جایگزین میشود.