ساخت بک لینک رایگان | روش های کاملاً تضمینی + [ لیست کامل ]

ساخت بک لینک رایگان یکی از اصلی ترین دغدغه های هر صاحب وبسایتی است که به نوعی علاقه دارد نسبت به رقبای خود جایگاه و اعتبار بالاتری کسب کند. ایجاد بک لینک های کاربردی و حساب شده می تواند موفقیّت سئو را بیشتر تضمین کند و البته اگر فرآیند ساخت بک لینک به درستی اجرا نشود، حتی باعث نابودی وبسایت هم خواهد شد.

همه ما می دونیم که یکی از مهم ترین و گاهی اوقات حیاتی ترین بخش های سئو و بهینه سازی سایت، Off Page SEO یا همان فعالیت هایی است که ما در خارج از وب سایت خودمان انجام می دهیم. گوگل در طول این سال ها همیشه الگوریتم ها و زیرساخت های خودش را طوری بهینه کرده که با فعالیت های بی رویه و غیر منطقیِ ساخت و ایجاد بک لینک (به صورت دستساز) جلوگیری کند و همیشه گفته که بک لینک را نباید صاحب وبسایت ایجاد کند، بلکه آنقدر باید محتوای وبسایت قوی باشد که سایر وب سایت ها به محتوای آن لینک دهند و از آن وبسایت به روش های مختلف یاد کنند.

اما کو گوش شنوا ؟!!!!

البته بماند که خود گوگل هم می داند، این صحبتی که کرده، واقعی نیست چون اگر به صورت کاملاً شفاف الگوریتم های خود را درباره تاثیر بک لینک ها بر روی سایت بیان می کرد، سوء استفاده های عجیب و غریبی رخ می داد و خیلی از افراد به ناحق در نتایج نخست گوگل قرار می گرفتند.

همه ما می دانیم که ساخت و ایجاد بک لینک اگر به درستی و با روش های اصولی انجام شود (که البته جزء روش های کلاه خاکستری است) می تواند رشد بسیار خوبی را در وبسایت ما ایجاد کند.

خوب بیشتر از این شما را معطّل نمی کنم و بریم به سراغ روش های ساخت بک لینک رایگان که خود تاثیر آن را تجربه کرده ام و می خواهم با شما به اشتراک بگذارم.

اگر نمی دانید بک لینک چیست، پیشنهاد می کنم مقاله بک لینک چیست را مطالعه کنید.

چند لحظه با لینک داخلی

خوب اجازه بدید قبل از شروع ماجرای ساخت بک لینک رایگان، بریم سراغ ساختار لینک سازی داخلی. ببنید طبق تجربه ای که من در طول اجرا و مشاوره های سئو داشته ام، هر اندازه ساختار داخلی و فنی وبسایت شما بهینه تر و اصولی ترباشد، تاثیر بک لینک هایی که ایجاد می کنید هم بیشتر می شود. خواهش می کنم این مسئله را دست کم نگیرید و ساده از کنار آن عبور نکنید !

نابراین از شما می خواهم، قبل از اینکه به فکر ساخت بک لینک رایگان باشید، ساختار لینک سازی داخلی وبسایت خودتان را تصحیح کنید.

به تصویر زیر دقّت کنید، این تصویر ساختار اصولی و کلی لینک سازی داخلی را به شما نشان می دهد. اگر از Home Page یا صفحه اصلی سفر خود را آغاز کنیم، هر صفحه اصلی می تواند به صفحات دسته بندی (Category) متصل شود و صفحات دسته بندی می توانند به زیر دسته ها هدایت شوند که البته این موضوع در منو سایت هم نمایان خواهد شد.

هر دسته (یا زیر دسته) سایت هم می تواند به صفحات نهایی در وبسایت متصل شود که این صفحات نهایی می تواند یک صفحه محصول، یک مقاله از بلاگ و یا یک صفحه فرود (Landing Page) باشد.

Image for post
Image for post

حال سوال اینجاست که آیا می شود از صفحات نهایی هم به دسته بندی ها لینک داد؟!

بله، ببینید اتفاقاً در بسیاری از حالت ها (مثلاً در یک فروشگاه اینترنتی) صفحات دسته بندی برای ما بسیار اهمیت دارد و تمرکز لینک سازی داخلی بیشتر باید بر روی صفحات دسته بندی متمرکز شود. دلیلش هم واضح است چون یک مشتری بالقوّه علاقه دارد مدل های مختلف با قیمت های مختلفی را مشاهده کند و همین مسئله باعث افزایش اهمیت صفحات دسته بندی می شود.

خوب می دونم داریم از بحث دور میشیم !!!

شما اومده بودید در این مقاله که روش های ساخت بک لینک رایگان رو بخوانید. امّا به من حق بدید که باید این مسئله رو بیان کنم، تا زمانیکه ساختار لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات سایت شما درست و حساب شده نباشد، فعالیت های لینکسازی هم زیر سوال خواهد رفت.

ساخت بک لینک های پروفایلی

بریم سراغ اولین روش ساخت بک لینک رایگان و آن هم ایجاد بک لینک از طریق ایجاد پروفایل در وب سایت های با اعتبار بالا.

روش کار بدین شکل است که شما باید در وب سایت هایی که اجازه ساخت پروفایل را به شما می دهند عضو شوید و بعد از تایید ایمیل خود، وارد بخش تنظیمات (Setting Profile) حساب کاربری خود شوید. معمولاً این وب سایت ها یک بخش تکمیل اطلاعات کاربری دارند که می توان آدرس وبسایت خودمان را هم در یکی از فیلد های تکمیل اطلاعات پروفایل وارد نمود.

معمولاً از این روش برای ساخت لینک های برندی و مطرح کردن کل وبسایت و صفحه اصلی استفاده می شود. همینکه نام و برند وبسایت شما در این وبسایت ها منتشر می شود، می تواند در دراز مدت سیگنال خوبی را به سمت گوگل ارسال کند. اما توجه داشته باشید که به هیچ وجه به صورت انبوه (به خصوص در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود) لینک پروفایلی ایجاد نکنید چرا که استفاده بی رویه از این روش می تواند آسیب جدی به وبسایت شما وارد کند.

ادامه مطلب: