چند نوع نوع محتوایی که می توانید برای بازاریابی محتوا استفاده کنید (2021)

مهم است که انواع مختلف محتوا را به درستی درک کنید تا بتوانید از آنها به طور موثر برای کمپین های مختلف استفاده کنید - و به شما کمک می کند تا با بخش های مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنید. حقیقت این است که مشتریان مختلف ترجیحات محتوای خود را خواهند داشت.

کسانی که در مراحل اولیه بودند، محتوای اطلاعاتی مانند اینفوگرافیک و پادکست را ترجیح می دادند، در حالی که مشتریان مرحله بعدی شواهد ملموس از گزارش های تحلیلگر و مطالعات موردی را می خواستند.

Image for post
Image for post

واضح است که بسیار مهم است که تیم بازاریابی شما بداند که از چه روش های محتوایی برای پرورش مناسب همه بخش های مخاطبان خود استفاده کند. بنابراین، بیایید انواع اساسی محتوایی را که امروزه معمولاً می بینید، تقسیم کنیم.

انواع محتوا چیست؟

1. پست های وبلاگ / مقالات

شاید غالب‌ترین شکل محتوا در وب، پست‌های وبلاگ و مقاله‌ها چیزهای زیادی برای ارائه به مخاطبان شما داشته باشد. محتوای مکتوب دقیق می تواند ترافیک ارگانیک زیادی را به سایت شما هدایت کند و در عین حال مشتریان را در مورد محصولات، نام تجاری و تخصص شما در این زمینه آگاه کند.

محتوای طولانی مدت به برندها اجازه می دهد با پاسخ دادن به سؤالات یا آموزش مفاهیم، ​​با پرس و جوها و جستجوهای محبوب مرتبط با مخاطبان مطابقت داشته باشند.

علاوه بر این، بخش های وبلاگ فرصت های طلایی برای بهینه سازی کلمات کلیدی و به دست آوردن لینک های ورودی هستند که به طور چشمگیری به سئو و رشد ترافیک کمک می کند. این نوع محتوای آنلاین به نویسندگان این امکان را می دهد که چندین کلمه کلیدی هدفمند، به ویژه کلمات کلیدی دم بلند را برای افزایش رتبه بندی لینک ها در SERP ها بگنجانند.

پست‌های وبلاگ اغلب برای هدایت ترافیک ارگانیک با ایجاد محتوای مرتبط با جستجوهای رایج مخاطبان استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، هارور یک برنامه نرم افزاری برای استخدام و استخدام ارائه می دهد، بنابراین وبلاگ آنها تمایل دارد بر مقالاتی با توصیه هایی در مورد بهترین شیوه ها تمرکز کند.

2. کاغذهای سفید، کتاب های الکترونیکی و گزارش ها

کاغذهای سفید، کتاب‌های الکترونیکی و گزارش‌ها به برندها اجازه می‌دهند تا موضوعات خود را تعمیم دهند و جزئیات بیشتری را در آن بگنجانند. به طور معمول، این نوع محتوا حدود 3000 تا 5000 کلمه طول دارد - و معمولاً به صورت PDF قابل دانلود است.

ثابت شده است که محتوای طولانی مدت برای کسب و کارهای مختلف بسیار ارزشمند است. در نهایت، هدف این نوع محتوا ارتقای سطح عمیقی از تخصص و دانش صنعت است.

کتاب‌های الکترونیکی می‌توانند رتبه‌بندی شما را برای کلمات کلیدی افزایش دهند و همچنین اطلاعات سرنخ را جمع‌آوری کنند و بینش ارزشمندی را برای خوانندگان فراهم کنند.

اسناد و گزارش‌های سفید ممکن است بیشتر از وبلاگ‌ها طول بکشد، اما آمار نشان می‌دهد که آنها در جلب توجه مردم و ایجاد تخصص در هر استراتژی توزیع بازاریابی محتوا بسیار موثر هستند. 

3. پادکست 

این شکل از صدا در چند سال گذشته به سرعت رشد کرده است، و این یک ایده هوشمندانه برای کسب‌وکارها است که از آن استفاده کنند.

پادکست ها یک تاکتیک جذاب و با شخصیت هستند که در آن می توانید به کاربران دسترسی پیدا کنید - حتی افرادی که از خواندن لذت نمی برند می توانند در مورد محصولات و ایده های برند شما اطلاعات کسب کنند. پادکست ها به مشتریان این امکان را می دهند که محتوا را منفعلانه تر مصرف کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند در باشگاه ورزشی یا رانندگی به یک پادکست گوش دهند، اما نمی توانند یک مقاله بخوانند و این کارها را انجام دهند.

خوشبختانه، راه‌حل‌ها و پلتفرم‌های نرم‌افزاری توزیع بازاریابی محتوا زیادی برای تبلیغ پادکست شما وجود دارد.

برای مثال، پنگوئن رندوم هاوس یکی از شرکت‌های انتشاراتی پیشرو در این صنعت است - اما آنها متوجه تغییر شدند زیرا مردم بیشتر به کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها نسبت به محتوای چاپی علاقه داشتند.

آنها پادکست خود را به نام "پادکست پنگوئن" راه اندازی کردند.

4. ایمیل خبرنامه/ کمپین های پرورشی

اگر کسب‌وکار شما به‌طور مداوم محصولات، به‌روزرسانی‌ها یا اطلاعات جدیدی برای به اشتراک گذاشتن با خوانندگان دارد، یک خبرنامه ایمیلی معمولی نوعی «نان و کره» از ارائه محتوای دیجیتال است. و همانطور که از گزارش‌های ذکر شده قبلی مشاهده کردید، محتوای ایمیل دور و دراز بهترین بازگشت سرمایه (ROI) محتوای مورد استفاده توسط سازمان‌های B2B و B2C را دارد.

کمپین‌های پرورشی زمانی اتفاق می‌افتند که شما مجموعه‌ای از این ایمیل‌ها را برای مشترکین خود ارسال می‌کنید، سپس داده‌های مربوط به آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنید تا فرآیند خرید را تسریع کرده و تولید محتوای خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. اغلب بهترین کار این است که یک سیستم ایمیل مبتنی بر ماشه ایجاد کنید که محتوای ایمیل نیمه شخصی بر اساس رفتار کاربر ایجاد کند.

به عنوان مثال، Salesforce اغلب پس از اینکه مشتری با وب سایت خود تعامل کرد و آدرس ایمیل خود را ارسال کرد، یک ایمیل بعدی ارسال می کند.

اگر مشتری پاسخ ندهد، یک نامه پیگیری به طور خودکار دو هفته بعد ارسال می شود.

این حس شخصی تری به محتوای آنها می دهد - برخلاف رویکرد سنتی "خبرنامه". با این حال، هر دو نوع ایمیل بسیار محبوب و موثر هستند.

Image for post
Image for post

5. فیلم ها

سهولت استفاده و در دسترس بودن ویدئو در چند سال گذشته، آن را به شکل محتوایی ضروری برای مشاغل در هر شکل و اندازه تبدیل کرده است. خود مارک زاکربرگ حتی رکورد زده و گفته است که بیشتر اعتقاد دارد محتوای آنلاین ویدیویی خواهد بود در آینده ی نزدیک!

متقاعد نشدی؟

نگاهی بیندازید که آمریکایی‌ها معمولاً چقدر زمان صرف تماشای انواع مختلف پلتفرم‌های ویدیویی، از جمله برنامه‌های تلویزیونی زنده و رسانه‌های اجتماعی می‌کنند.

ویدئو به شکل فزاینده‌ای از تولید محتوا تبدیل شده است، بیشتر به این دلیل که مردم انواع رسانه‌ها را در تلفن‌های هوشمند خود در تمام ساعات شبانه‌روز تماشا می‌کنند.

یکی از دلایل محبوبیت این فرم محتوا این است که می توان آن را تا حدودی منفعلانه نیز مصرف کرد. علاوه بر این، شما شانس بیشتری برای جلب توجه بیننده با یک کلیپ ویدیویی 30 ثانیه ای دارید - برخلاف مقاله طولانی که آنها باید بخوانند.

ویدیوی زنده یکی دیگر از انواع محبوب محتوای دیجیتال است که بسیاری از برندها از آن برای ایجاد تعامل با مخاطبان خود در زمان واقعی استفاده می کنند. و طبق تحقیقات خود فیس بوک، مردم سه برابر سایر محتواها با پخش زنده ارتباط برقرار می کنند.

6. رهبری فکری یا POVs

مردم عاشق شنیدن نظرات متخصصان هستند. این به آنها منبعی از اطلاعات می دهد که می توانند به آنها اعتماد کنند، صرف نظر از اینکه در مورد چه موضوع یا صنعتی تحقیق می کنند.

برای پرش به قطار رهبری فکر، می توانید مصاحبه هایی با رهبران در این زمینه انجام دهید/منتشر کنید تا مشاوره و اطلاعات مفیدی دریافت کنید. حتی ممکن است سعی کنید از برخی کارشناسان دعوت کنید تا یک پست مهمان در وب سایت شما اینجا و آنجا انجام دهند تا دیدگاه خود را در مورد روندهای داغ بیان کنند.

این تعاملات را می توان در قالب یک وبلاگ، مصاحبه پادکست، ویدئو یا حتی یک وبینار انجام داد – سپس از طریق سایت های مختلف توزیع محتوا به اشتراک گذاشته شد.

7. اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها عالی هستند زیرا به راحتی قابل اشتراک گذاری و مصرف هستند. آنها نمایش های بصری جالبی از اطلاعات و آمار ایجاد می کنند و خواندن آنها را بسیار ساده تر از فهرستی از اعداد و حقایق می کند.

خوانندگان اینفوگرافیک ها را دوست دارند زیرا اغلب درک و هضم مفاهیم را آسان تر می کنند. در 

در اینجا یک آموزش سریع از Piktochart آورده شده است که به شما نشان می دهد چقدر آسان می توان یک اینفوگرافیک چشمگیر با نرم افزار آنها ایجاد کرد.

با استفاده از این ابزارها، تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که داده‌هایی را که می‌خواهید اضافه کنید، به شیوه‌ای هنرمندانه و در عین حال خواندنی مرتب کنید، سپس آن‌ها را در وبلاگ و/یا نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود اضافه کنید.

8. پست های رسانه های اجتماعی

شکی وجود ندارد که هر کسب و کاری باید در برخی ظرفیت ها از رسانه های اجتماعی استفاده کند. اما استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی به عنوان شبکه های توزیع محتوا کافی نیست. شما همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که مختص کانال های مختلف شما باشد.

Image for post
Image for post

بسیاری از کانال‌های اجتماعی ویژگی‌های جدیدی را منتشر کرده‌اند که کسب‌وکارها می‌توانند از آنها برای تعامل بیشتر با فالوورهای خود و سرعت بخشیدن به چرخه فروش استفاده کنند.

به عنوان مثال، در اینستاگرام و اسنپ چت، می توانید استوری ایجاد کنید یا چت های زنده را با بینندگان خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید ابزارهایی مانند نظرسنجی یا پرسش و پاسخ ارسالی را برای تعاملی‌تر کردن کارها بگنجانید.

پلتفرم‌های اجتماعی نیز خرید مستقیم محصولات را از طریق پست‌ها برای مشتریان آسان‌تر از همیشه می‌کنند. اینستاگرام اکنون به برندها اجازه می دهد تا لینک مستقیم محصول را در پست های منتشر شده و همچنین در استوری های خود قرار دهند.

به یاد داشته باشید، مطمئن شوید که محتوای اجتماعی خود را کاملاً تبلیغاتی نگه ندارید. اکثر کاربران تمایل دارند این رفتار را کاملا آزاردهنده بدانند و اگر فقط بخواهید چیزهایی به آنها بفروشید به احتمال زیاد حساب شما را لغو دنبال می کنند. در عوض، آن‌ها ترجیح می‌دهند برندها صادق، دوستانه و مفید باشند.

9. مطالعات موردی و مشخصات مشتری

یافتن نمونه‌های موردی و نمایه‌های مشتری در اکثر وب‌سایت‌های تجاری دشوارتر است، زیرا ایجاد آن‌ها زمان و انرژی زیادی می‌گیرد.

با این حال، آنها همچنین وزن قابل توجهی برای خوانندگان دارند - آنها اساسا داستان های موفقیت آمیزی هستند که قدرت شرکت شما و خدمات آن را نشان می دهند.

ایجاد این محتوا زمان بر است، و شما باید با مشتریان و مشتریان قبلی ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که با شما خوب هستند و یک مطالعه موردی پیرامون آنها ایجاد می کنید. همچنین برای اثبات این نتایج به داده های مشخصی نیاز خواهید داشت.

با تحقیق و نگاهی عمیق به یک موضوع خاص (به احتمال زیاد یک داستان مثبت از مجموعه کاری شما)، کسب و کار شما می تواند اعتماد و تخصص خود را در چشم کاربران افزایش دهد - با پشتوانه موفقیت اثبات شده.

هر چه نتایج خاص تری را بتوانید به نمایش بگذارید و عمیق تر در فرآیند خود غوطه ور شوید. افراد موثرتر باور خواهند کرد که شرکت شما می تواند باشد.

10. وبینارها

وبینارها شکل دیگری از محتوای جذاب است که می تواند برای آموزش مشتریان معجزه کند. اینها معمولاً توسط سازمان‌های B2B استفاده می‌شوند - زیرا تمایل دارند کاملاً واقعی باشند.

بدیهی است که وبینارها باید جالب و مرتبط باشند تا مخاطبان شما را درگیر خود نگه دارند. اکثر بینندگان ترجیح می دهند وبینارها بین سی تا چهل و پنج دقیقه طول بکشد. همچنین،92 درصد بینندگان می خواهید در پایان از طریق یک جلسه پرسش و پاسخ زنده با هم تعامل داشته باشید، بنابراین حتما این گزینه را در نظر بگیرید.