بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال استفاده از اینترنت، دستگاه های تلفن همراه، رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو، و کانال های دیگر برای رسیدن به مصرف کنندگان است. برخی از کارشناسان بازاریابی بازاریابی دیجیتال را تلاشی کاملاً جدید می داند که نیاز به راه جدیدی برای نزدیک شدن به مشتریان و راه های جدید درک نحوه رفتار مشتریان در مقایسه با بازاریابی سنتی دارد. برای خواندن مطالب تخصصی تر به سایت کلیک برتر مراجعه کنید.

Image for post
Image for post

کانال های بازاریابی دیجیتال

بازاریابی وب سایت

یک وب سایت محور تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است. به تنهایی، این یک کانال بسیار قدرتمند است، اما آن را نیز رسانه مورد نیاز برای اجرای انواع کمپین های بازاریابی آنلاین است. یک وب سایت باید نشان دهنده یک نام تجاری، محصول، و خدمات به شیوه ای روشن و به یاد ماندنی باشد. این باید سریع, تلفن همراه دوستانه, و آسان برای استفاده.

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) تبلیغات

تبلیغات PPC بازاریاداران را قادر می سازد تا از طریق تبلیغات پرداخت شده به کاربران اینترنت بر روی تعدادی از پلتفرم های دیجیتال برسند. بازاریابین می توانند کمپین های PPC را در گوگل، بینگ، لینکداین، توییتر، Pinterest، یا متا (سابقاً فیس بوک) راه اندازی کنند و تبلیغات خود را به افرادی که در جستجوی شرایط مربوط به محصولات یا خدمات هستند نشان دهند. کمپین های PPC می توانند کاربران را بر اساس ویژگی های جمعیتی خود (مانند سن یا جنسیت) بخش بندی کنند، یا حتی منافع یا مکان خاص خود را هدف قرار دهند. محبوب ترین پلتفرم های PPC تبلیغات گوگل و متا ادس هستند.

Image for post
Image for post

بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا رسیدن به مشتریان بالقوه از طریق استفاده از محتوا است. محتوا معمولاً در یک وب سایت منتشر می شود و سپس از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیل، جستجوگرها، یا حتی کمپین های PPC ترویج می شود. ابزار بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها، و webinars است.

بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل هنوز هم یکی از موثرترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. بسیاری از مردم اشتباه بازاریابی ایمیل با پیام های ایمیل اسپم, اما این چیزی است که بازاریابی ایمیل است همه چیز در مورد. بازاریابی ایمیل رسانه ای برای در تماس با مشتریان بالقوه خود و یا افراد علاقه مند به نام تجاری شما است. بسیاری از بازاریا بان های دیجیتال از تمام کانال های بازاریابی دیجیتال دیگر برای اضافه کردن منجر به لیست ایمیل خود استفاده می کنند و سپس از طریق بازاریابی ایمیل، قیف های اکتساب مشتری را ایجاد می کنند تا آن ها را به مشتریان تبدیل کنند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی

هدف اولیه یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. همانطور که شما عمیق تر به بازاریابی رسانه های اجتماعی، شما می توانید آن را برای دریافت منجر و یا حتی به عنوان یک کانال فروش مستقیم استفاده کنید.

بازاریابی تصویری

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیم خرید بگیرند، چیزی یاد بگیرند، بررسی بخوانند یا فقط برای استراحت به یوتیوب روی بیایند. چندین پلت فرم بازاریابی ویدئویی وجود دارد، از جمله فیس بوک ویدئوها، اینستاگرام، یا حتی TikTok برای استفاده برای اجرای یک کمپین بازاریابی ویدئویی. شرکت ها بیشترین موفقیت را با ویدئو با ادغام آن با جستجوگرها، بازاریابی محتوا، و کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی گسترده تر پیدا می کنند.

Image for post
Image for post

پیام کوتاه

شرکت ها و سازمان های غیرانتفاعی نیز از پیامک یا پیام های متنی برای ارسال اطلاعات مربوط به آخرین تبلیغات خود یا دادن فرصت به مشتریان مایل استفاده می کنند. نامزدهای سیاسی که برای مقام ریاست جمهوری نامزد می شوند نیز از کمپین های پیام کوتاه برای گسترش اطلاعات مثبت در مورد سکوهای خود استفاده می کنند. همانطور که تکنولوژی پیشرفته است، بسیاری از کمپین های متن به دادن نیز به مشتریان اجازه می دهد به طور مستقیم پرداخت و یا دادن از طریق یک پیام متنی ساده است.